четвер, 11 лютого 2016 р.

Тема. Вертеп «З Різдвом Христовим»
Мета. Створити умови для збагачення індивідуального досвіду учнів про зимові свята в Україні (Різдво Христове, Святого Василя, Святого Миколая, Святого Водохреща), про обряд колядування і щедрування. Довести до свідомості дітей велич і красу народних традицій, викликати бажання дотримуватися їх. Спонукати учнів до збирання народознавчого матеріалу, вчити систематизувати його. Вдосконалювати артистичні здібності, збагачувати словниковий запас дітей історичною лексикою. Виховувати любов і повагу до національних традицій.

Колядка. Відчиняйте двері.(Входить вертеп)
Звіздар:
Слава Богу, добрі люди!
З Вифлеєму ми ідемо
І, ступаючи усюди,
Звістку радісну несемо,
Що Христос, Спаситель світу,
Народився у Вертепі,
І зоря яскраво світить
Тій дитинці ясно в небі.

Пастушок 1
Слава Богу, Христу слава,
На весь світ великий, на всю Україну,
Бо не дав нам загинути у лиху годину.

Пастушок  2
А сьогодні в Вифлеємі радісна новина:
Чиста Діва у яскині народила Сина.
Ми несемо тую звістку по всій Україні,
Всьому люду колядуєм і вашій родині.

Пастушок 3
Згадаймо про тих, посумуймо серцями,
Хто більше не буде святкувати з нами.
Згадаймо і тих, хто тепер на чужині,
Будьмо душею усі разом нині.

Пастушок 4
Рождество Христове будем святкувати,
Прийміть вертеп наш до школи,
Христа-Бога величати.

Ангел 1
Слава Богу, добрі люди,
Хай добро і мир вам буде.

Ангел 2
Ми прийшли до вас з небес
І голосим на світ весь:
Сталося велике чудо,
Слухать вам цікаво буде.

Пастушок 5:
Добрий вечір, мир в тій хаті,
Перестаньте сумувати,
Ми новину вам принесли,
Що всі сили темні щезли.

Пастушок 6:
Весь світ нині звеселився,
Бо Син Божий народився.
Всі ми, браття, звеселімся,
Рожденному поклонімося.

Пастушок 7:
Розкажемо, як ми там були,
Що ми бачили, що чули.
Пастушок 8:
Ах, там ніч була чудова,
Не опише жодна мова.
Ми цю школу звеселімо
І про чудо розкажімо.
Пастушок 9:
Ми вночі при стаді спали,
І не чули і не знали,
Що діється в небесах,
В тих надземних сторонах.
  
Пастушок 10:
А як північ надходила,
Дивна пісня нас збудила.
Ми одразу повставали
Сонні очі протирали.

Пастушок 11:
Ясно зірка засіяла,
Нам дорогу показала,
А високо ген над нами
Грали небеса піснями.

Пастушок 1:
То ангели нам співали
І Месію прославляли.

Пастушок 2:
І всім людям на землі
мир звістили.

Пастушок 3:
Ангел в хвилю цю блаженну
Нас послав до Вифлеєму,
В цю країну незнайому,
Де Син Божий народився,
Із Марії воплотився,
Щоб спасти весь людський рід
Від неправди, мук і бід.

Пастушок 4:
Ми одразу поспішили,
Бігли всі, що мали сили.

Пастушок 5:
У стаєнку ми зайшли
І тихенько підійшли.
Дивимось:
Діва Марія на руках Дитя тримає
І до сну йому співає.

Пастушок 6:
Ми в стаєнці повставали,
На коліна поклякали
І віддали дари
Богові Цареві.

Пастушок 12:
Той Ісус, що народився нині,
Щастя і волю дасть Україні.

Пастушок 8:
Поклонилися Дитяті
Та й прийшли вам розказати,
Що родився ж днесь Месія,
Усім скривдженим надія.

Пастушок 9:
Кривду він на прах зітре,
Правду вгору піднесе.

Пастушок 13:
І ви в тій хвилині
Йдіть з дарами до яскині,
Всім про чудо повідайте,
Месії поклін віддайте.

Колядка  Нова Радість

Пастушок 1:
Тихше, браття, хтось почує.
Хтось, мабуть, до нас мандрує.
(Входять царі)

Цар 1:
Ми - царі зі Сходу, з Перської столиці,
Прибули вклонитись нашому Владиці.

Цар 2:
Нам на Сході красна й ясна зірка ся з'явила,
Про народження Месії весь світ сповістила.

Цар 3:
Тож ми дари всі забрали, йдемо за звіздою.
Щоб ви з нами пораділи тою новиною.

Пастушок 1:
Ми теж ідемо за звіздою,
За небесною дугою,
З гір, з лісів у Вифлеєм,
дар Ісусові несем.

Пастушок 2:
А ви, царі, що маєте для Сина Божого?
Адже царюєте многії літа...

Цар 1:
Я взяв золото з собою, думаю придасться,
Бо зіслав на грішну землю Бог велике щастя...

Цар 2:
А я ладан взяв з собою, щоб народ був з ладом.

Цар 3:
А я миро, бо без миру нема добра людям.
(Входить Сура і Жид)

Сура:
Що я бачу, що я чую?
В ніч оцю таку глухую,
Чи не ліпше в хаті сісти,
Дещо випити і з'їсти,
Те, що Мошко вам приніс
І поставив перед ніс?

Жид:
Миле панство, добрий вечір!
Є у мене різні речі:
Смаколики всякі,
Маю книжки і заколки,
І зарядки для мобілки.

    Пастух 1:
Ми не будем торгувати,
Можеш крам свій забирати.

    Жид:
Ну-ну, для чого так кричати,
Чи не краще торгувати.

   Сура:
За ранці старі і ручки,
Дам коралики блискучі.

Пастух 2:
Годі, Жиде, торгувати,
Та прийшов твій час розплати,
Забирайся звідси геть.

Сура:
Ну-ну, добре, я піду,
Все Іроду розкажу.

Воїн 1:
Розступіться Ірод-цар,
Над всім світом володар.

Ірод:
    Ах, ви тут усі, прокляті
    Заховались у тій школі!
    Ну, признайтесь перед мною:
    Ви ходили в Вифлеєм?
    Чи я вам не є царем?

Пастух 1:
Ми не хочем тебе знати,
Тут тобі не панувати
Народився уже Цар,
Всього світу Володар.

Ірод:
Замовчіть, бо всіх скараю.
(До воєнів)
Гей, шукайте мої вої!

Воїни:
Тут нема дитини тої!

Ірод:
Воїни! Мале дитя в яскині
Мусите знайти ще нині.
До трьох літ дітей рубайте
І мого сина не минайте.


   Воїни (разом):
Ми до бою все готові!

Воїн 1:
Ми наказ сповнить готові
І проллємо море крові.
А оце Дитя в яскині
Ми уб'ємо іще нині.

Воїн 2:
Не гнівися, ясний царю,
Що м'яке я серце маю,
Я гріха не хочу мати –
Дітям голови стинати.

Ангел:
Що затіяв ти, лукавий?
Знає світ, що ти не правий.
Ти замислив Христа вбити?
То тепер тобі не жити!
Кару Божу я зсилаю,
Смерть на тебе посилаю.

Смерть:
Всюди я ходжу з косою,
Хто шукає тут за мною?

    Ірод:
Смерте люба, Смерте мила,
Ти мені давно служила.
Ти косила ворогів,
Котрих я тобі велів.
Скоси всіх і ще того,
Хто хоче бути тут царем.

Смерть:
Ох, не буде того, царю,
їх косою я не вдарю,
Бо мале Дитя в яскині
Має владу сильну нині.
Мушу я Йому служити,
А тебе прийшла я вбити.
( З реготом до зали вбігає Чорт і, пробігши по залі, підбігає до Ірода).

Чорт:
Чекав я на твою душу,
Мати я її вже мушу!
І спіймав тебе на вудку!
Будеш нам смолу возити
Вічно в пеклі будеш жити!
(Обіймає Ірода).
В пекло! В пекло!

    Воїн 2:
Пропав, пропав наш Ірод-цар,
Жидівський володар.

Ангел 1:
Не лякайтесь, не смутіться,
Щиро Богу помоліться.
Звістку вам приношу любу,
Вже немає душогуба.

Ангел 2:
Ірод більше вже не цар
І не земний володар.
Він тут сили вже немає.
В пеклі за гріхи страждає.
Бог рожденний жити буде,
Тіштесь, скривджені всі люди.

Колядка Рождество Христове.

    Пастух 2:
Знову хтось сюди іде,
З нами що тепер буде?
(Входять Козак, Гетьман, Стрілець)
Козак:
Я козак із-за Дніпра,
З широкого лугу.
Запорізька Січ лягла
У глибоку тугу.
Довгі ночі, довгі дні
Січ в могилі спала,
Аж учора над Дніпром
Зірка засіяла.
Люд наш гинув сотні літ,
Йшов до бою син і дід.
Йшов за волю і свободу
Українського народу.
І я нині пробудився,
Як Син Божий народився.
Гетьман:
Честь Ісусу і Марії,
Вже діждались ми Месії,
Ми колись за волю впали,
Досьогодні твердо спали.
Нині разом пробудились,
Ісусові поклонились:
Щоб нам добру долю дав,
Щоб наш нарід не пропав,
Щоб не був він у неволі
І не знав би зла ніколи,
Щоб не вмерла наша слава,
І щоб радість скрізь настала.
Стрілець:
І я теж ваш рідний брат –
Українець із Карпат.
Через гори, через ріки
Я прийшов, щоби навіки
Нам здобути честь і славу,
У єдину стати лаву.
Козак:
Поки ще не вийшли з зали,
Ми б вам щастя побажали,
Всім дорослим і маленьким,
Щоби були здоровенькі
На потіху всій родині
Та на славу Україні.

Гетьман:
Тож спішіть до Вифлеєму
Христа Бога привітайте,
І маленькій цій Дитині
Свій низький поклін віддайте.
   А ми браття-українці, далі помандруєм,
   На дорогу колядоньку вам заколядуєм.

Колядка З Різдвом Христовим. (Колядують і виходять).






    

   










Немає коментарів:

Дописати коментар