суботу, 27 лютого 2016 р.

Зразки дидактичних ігор для ГПД

          1. Дидактична гра «ЩО В МЕНІ ХОРОШОГО?»
Діти надписують сонечко, вказуючи, які гарні риси характеру їм притаманні.
Вихователь
Сонечка в класі враз засіяли,
Зразу тепліше й світліше всім стало.
Цікаво як вийшло, погляньте, будь ласка:
В нас - мамина ніжність,
Бабусина ласка,
Татова сила, дідова щирість,
Веселість сестриці і турботливість,
Братова вправність
І друзів гостинність,
Мудрість людська
І любов Батьківщини.
Та кожен з нас - унікальний.
Нема на світі другої
Такої ж, як Я, людини.
Учні розповідають, яка в кого з них головна риса характеру.

      2. Дидактична гра «ЩО ЗМІНИЛОСЯ?»
За сигналом учень заплющує очі. У цей час треба заховати якийсь предмет або переставити речі. Учень має сказати, що змінилося.

      3. Дидактична гра «ВПІЗНАЙ ЗА ГОЛОСОМ»
Діти стають у коло. Один з учнів (ведучий) виходить на середину і заплющує очі. Решта рухається по колу і співає пісні. За сигналом діти зупиняються, хтось з учасників гри говорить (можна змінити голос): „Ти загадку відгадай, хто покликав тебе, впізнай!". Ведучий розплющує і називає ім’я того, хто говорив. Якщо ім’я названо правильно - той, кого назвали, стає в середину кола.

      4. Дидактична гра «ХТО ЯКУ РОБОТУ ЛЮБИТЬ»
Діти стають у коло. На середину виходить учень. Він тихенько повідомляє вчителеві своє улюблене заняття й дістає кольоровий жетон. А учні жестами, пантомімою показують свою відгадку (гру в футбол, з ляльками, читання книжки, малювання, гімнастику тощо), а учень, який стоїть у колі, вручає жетон тому, хто відгадав його улюблене заняття. Учень із жетоном виходить на середину. Гра продовжується.
5. Дидактична гра «ХТО ЗАХОВАВСЯ»
Учні під музику або спів ходять по колу, повторюючи різні рухи за ведучим. Потім той стає в круг, закриває очі, а один з учнів ховається. Ведучий відкриває очі і говорить, кого немає. Гру проводять доти, поки кожний не побуває у середині круга.

      6. Дидактична гра «ХТО ЦЕ ЗРОБИВ?»
На столі лежать картинки зображенням донизу. Вихователь дає дітям завдання: „Розкажіть, хто працював, щоб виготовити той предмет, який зображений на картинці? ”; „Як називається професія людини, яка це зробила?".
Малюнки підбираються відповідно до теми.

      7. Дидактична гра «ЧАРІВНА ПАЛИЧКА»
Діти стають у коло і простягають перед собою руки, заплющивши очі.  На рахунок (один-два-три) вихователь непомітно кладе в долоні одного з учнів чарівну паличку. Дитина, що її отримала, виходить у центр. Це – Фея (Ельф) доброти. Дитина має сказати приємне слово своєму сусідові і т.д. по колу.

      8. Дидактична гра «АЛЬБОМ ПРИРОДИ»
Під час прогулянки дітям пропонується створити альбом замальовок і описів – скласти яскраві описи лісу, неба, дерев і т.д. Першим говорить учитель, а за ним усі діти по черзі додають по одному слову чи реченню. Наприклад, учитель говорить: «Мені здається, що хмаринки сьогодні нагадують білі острівці в океані», і учні продовжують цю тему.

      9. Дидактична гра «ВГАДАЙ ЗА ОПИСОМ»
Вихователь описує характерні особливості тварин, птахів (дерева, кущі і т.п.). Діти вгадують описаний предмет або істоту.

      10. Дидактична гра «ОДНОРІЧНІ І БАГАТОРІЧНІ»
Учитель називає квіти. Учні, почувши багаторічну рослину, піднімають руку в гору, а однорічну – присідають.

      11. Дидактична гра «СКЛАДИ ВІРШ»
Спробуйте скласти чотиривірш на тему: «Весна-красна», «Осінь золота», «Зимонька-снігуронька», «Тепле літечко».

      12. Дидактична гра «ЩО МОЖНА ПІЗНАТИ НАВПОМАЦКИ»
 Діти  із  зав'язаними  очима  визначають контур іграшки, ручки.

13. Дидактична гра «РОЗШИФРУЙ»
 Кожну букву у словах МОРЕ, ВЕСНА чи будь-яких інших  тематичних словах пропонується розшифрувати. Приміром, МОРЕ можна розшифрувати як «Маленькі Олені Радіють Едельвейсам».

14. Дидактична гра «РИМА ПО КОЛУ»
Кожний по черзі задає сусідові слово, а той має придумати до нього риму.

      15. Дидактична гра «ПРОДОВЖ ФРАЗУ»
1.«Здрастуй, я радий тебе бачити, тому що...» Потрібно продовжити фразу чимось гарним, приємним для людини. Зробити це потрібно щиро, від душі. Вправу краще проводити в колі, де кожен гравець, починаючи з ведучого, продовжує фразу по черзі.
2.«Мені приємно знайомитися з тобою, тому що...»
3.«Привіт, ти уявляєш...» — Усі по колу вітаються цією фразою, описуючи який-небудь цікавий, дивний, смішний, приємний, важливий випадок, подію чи момент свого життя.
4.«У кого світлішає на душі, коли він згадує про тебе?»
5.«Я радий(а), що зустріч із тобою...»

     16. Дидактична гра «У ЯКОМУ ТИ СЬОГОДНІ ОДЯЗІ?»
Учасники по колу розповідають про свій образ. Це може бути асоціація із квіткою, твариною, погодою, казковою істотою, фруктом, овочем, предметом побуту, музичним інструментом. У цій грі важливо не тільки «У якому ти сьогодні образі?», а ще й аргументація — «Чому?».

      17. Дидактична гра «МЕНІ ПОДОБАЄТЬСЯ СУСІД (СУСІДКА)»
Учасники по черзі чи по колу говорять: «Мені подобається моя сусідка ліворуч», приміром, Надійка, за її Наполегливість, сусід праворуч — Костик за його Комунікабельність.

      18. Дидактична гра «НАСКІЛЬКИ ВИ СПОСТЕРЕЖЛИВІ?»
Уважно подивіться одне на одного, а потім заплющте очі і спробуйте правильно відповісти на наступні запитання:
— Хто який за рахунком?
— У чому взутий сусід праворуч (ліворуч)?
— У що сьогодні одягнена сусідка?
- Чи є прикраси, які?
Після того як учасники розплющать очі, можна запитати, чи помітили вони якісь зміни у кімнаті.

      19. Дидактична гра «ЗЛОВИ П'ЯТЬ СЛІВ»
Учитель називає п'ять слів (наприклад: олівець, зошит, ручка, вчитель, навчання) з тим, щоб учні зловили ці слова (плеснули у долоні) у реченнях, які він буде проказувати.
Речення можуть бути наступні:
1) Приведи усе до ладу, щоб були готові зрання: олівець, ручка і зошит - все, що треба для навчання.
2) Бути чемним і привітним - пам'ятай це всюди й завше. Як до класу входить вчитель, привітай, із місця вставши.
3) Сяє зірка на копрі. Ми з Олегом - шахтарі.
4) Засиніли проліски у ліску, у ліску.
(Гра розвиває увагу, привчає прислухатися до слів у реченні).
   
      20. Дидактична гра «ЖИВІ СЛОВА»
До дошки викликаю трьох учнів (це діти, які будуть виконувати роль слів), а іншим даю завдання скласти речення, в якому стільки слів, скільки дітей стоїть біля дошки.
За малюнком діти складають речення, наприклад: «Їжак несе яблуко». У викликаного учня запитую, в ролі якого слова він буде виступати (або діти самі собі вибирають слова із складеного речення). Класу даю завдання поставити слова в такому порядку, щоб вийшло складене речення.
Потім діти, які виконують роль слів, називають кожен своє слово по порядку, і всі чують речення, яке склали колективно.

      21. Дидактична гра «ХТО ДАЛІ ПРОЙДЕ»
    У грі можуть брати участь 5—6 учнів, решта — спостерігає. Учасники гри стають уздовж стартової лінії. Ведучий пропонує кожному пригадати найбільше назв дерев і кущів.
     Кожен з учасників, йдучи (по черзі) вперед від лінії старту, повинен голосно вимовляти при кожному кроці назву дерева або куща. Зупинятися не можна. Як тільки учасник гри, зробивши крок, не назве дерева, він повинен зупинитися і присісти. В гру включається інший учень. Виграє той, хто пройде далі за всіх. Ведучий супроводжує кожного учасника і стежить, щоб він не сповільнював кроку. Гра проходить дуже жваво. Вона тренує пам'ять дітей, допомагає запам'ятати назви дерев і кущів, які вони побачили під час екскурсії.


Немає коментарів:

Дописати коментар